Categories
Forside

Stengt praksis 10.06-12.06

Praksisen er stengt 10.06.26 – 12.06.26.

Åpner igjen 15.06.26.

Categories
Forside

Referat angstgruppe er lagt ut (09.06)

Referatene fra angstgruppene, er lagt ut her.

Alle referatene ligger nå ute.

Categories
Forside

Oppstart angstgruppe høsten 26

Det planlegges oppstart av en angstgruppe for sosial angst, agorafobi med panikklidelse, helseangst, samt noe andre angstplager, høsten 26, straks det blir tilstrekkelig antall deltagere. Det blir først en introduksjonsgruppe over 4-5 ganger, deretter angstgruppe over 12+1 gang.

Tidspunktet er på tirsdager kl. 14.00-15.30. Oppstart blir så snart som mulig, tidligst fra slutten av august.

Dersom vi har snakket om at du kan delta i denne gruppen, er det fint om du bekrefter deltagelse så snart som mulig her. Gruppekode AG høst 26.

Dersom du ønsker å delta, men vi ikke har avtalt dette, ta kontakt.

Følg med regelmessig for mer informasjon!

Categories
Forside

Oppstart depresjonsgruppe august 26

Det planlegges oppstart av depresjonsgruppe i august 26, gitt tilstrekkelig antall deltagere. Først gruppedag blir forhåpentligvis mandag 17.08.26.

Gruppen går over 10 ganger fra kl. 16.30. De 8 første gruppedagene går ukentlig (sannsynligvis fri i uke 40), mens de to oppfølgningsgangene blir i november og desember (datoer avtales nærmere).

Til deg som har fått tilbud om deltagelse, men som ikke har bekreftet deltagelse ennå: gjør dette her snarest. Gruppekode: DG Aug 26.

Dersom du er interessert i å delta, men ikke er henvist til praksisen, anbefaler jeg at du bestiller en ekonsultasjon uten henvisning, mtp. avklaring om deltagelse er aktuelt for deg. Denne gruppen er nyttig for personer med nåværende eller tidligere depressive plager, belastningsrelaterte plager, utladning/utbrenthet, relasjonelle utfordringer unnvikelsesadferd, konfliktskyhet m.m.

Her er noen tilbakemeldinger fra tidligere deltagere:

“Jeg har gått i terapi i flere omganger og har ikke opplevd særlig effekt før jeg begynte i gruppe hos Dr Rochette. I gruppeterapi blir man utfordret, ansvarliggjort og støttet samtidig, under veldig god veiledning. Jeg er veldig fornøyd med opplegget og forundret over at ikke finnes flere liknende tilbud – ventetiden er svært kort, oppfølgingen er god, i det hele tatt fungerer opplegget mye bedre enn andre tilbud har gjort for meg før.”

“Jeg hadde en positiv opplevelse med Pål Rochette. Han er veldig konkret og direkte i sin tilnærming. Han virker effektiv og bortkaster ikke tiden til verken seg selv eller pasientene, og forventer det samme i retur.
Etter å ha prøvd flere psykologer, endte jeg opp med å delta i en depresjonsgruppe ledet av Pål. Jeg satte pris på at gruppen fokuserte på praktiske kognitive metoder som kunne hjelpe meg å takle de utfordringene jeg stod overfor. Det var et godt utvalg av praktiske verktøy tilgjengelig, og det var rom for å stille spørsmål og diskutere ulike problemstillinger. Samtidig ble det også understreket at det var viktig å jobbe individuelt med disse metodene, noe jeg fant nyttig.
Min oppfatning er at Pål er svært målrettet og prøver å hjelpe så mange pasienter som mulig. Jeg følte meg trygg gjennom hele prosessen, vel vitende om at individuelle samtaler var tilgjengelige dersom det skulle være nødvendig. Selv om jeg ikke benyttet meg av dette tilbudet, var det betryggende å vite at det var tilgjengelig.
Det kan være utfordrende å finne riktig psykolog eller psykiater som kan hjelpe med ens spesifikke utfordringer, men jeg vil sterkt anbefale å utforske tilbudet til Pål Rochette. Hans tilnærming var både profesjonell og hjelpsom, og jeg føler meg trygg på å anbefale ham videre.”

“Jeg gikk til Pål Rochette i førsteomgang for utredning. Utredningsprosessen opplevdes grundig, trygg og effektiv. Etter dette fikk jeg tilbud om ulike behandlingsformer, og ble anbefalt å prøve ut depresjonsgruppe, i tillegg til å starte opp medikamentell oppfølging. Jeg er ikke diagnostisert med depresjon, men ble ble anbefalt at gruppe kan ha god effekt for andre utfordringer likevel.
Jeg var positiv, men så klart noe forbeholden, for å prøve gruppe. Man kan jo fort se for seg den klassiske gruppeterapi man ser på TV – men dette var noe helt annet. Jeg er veldig fornøyd med hvordan gruppen har vært lagt opp. Både leder av gruppen og de andre deltakerne har klart å lage et trygt rom hvor man gjennom egen innsats, teori og samtaler og erfaringer rundt bruken av denne har fått mange gode verktøy og refleksjoner. Det har vært rom for å forme en del av innholdet i gruppen selv, og jeg opplever at alle har fått plass og mulighet til å anvende teorien selv med ulike utfordringer blant deltakerne. Teorien og opplegget fungerer såpass universelt at man kan anvende teknikkene sånn at de passer for seg og sine problemer.
Det har vært et intensivt opplegg, som beror på egen innsats, hvor jeg har fått gode teknikker å kunne benytte i utfordrende situasjoner på generell basis, ikke bare det jeg i utgangspunktet søkte hjelp for.
Parallelt har den medikamentelle behandlingen vært god og trygg oppfølging, og jeg har blitt tett fulgt opp og lyttet til i prosessen.
Jeg opplever Pål Rochette som en kompetent fagperson, med bred erfaring og mye kunnskap – i tillegg til å være løsningsorientert og svært medmenneskelig. Jeg kan på det varmeste anbefale Pål Rochette, og er veldig fornøyd med de ulike behandlingstilbudene jeg har fått.”

 

Alle deltagerne vil bli kalt inn til en kort forsamtale i forkant av gruppen, innkallingen sendes på Helsenorge. Denne planlegges i slutten av januar.

Dersom du lurer på noe, ta kontakt her.

Categories
Forside

Oppstart ADHD-gruppe august 26 – SNART FULLT / VIKTIG INFORMASJON – oppdatert 31.05

ADHD-gruppen med oppstart den 17.08.26 kl. 14.00, er snart fulltegnet. Se nedenfor for mer informasjon, og husk at du må bekrefte deltagelsen din snarest for å sikre deg plass.

Neste gruppe starter etter planen i januar 27 (mandager på samme tidspunkt). På grunn av stor pågang, vurderer jeg dog å starte 2 ADHD-grupper i august. Den andre blir i så fall mandager kl. 16.30-18.15. Enkelte har allerede bekreftet deltagelse for dette tidspunktet. Det gjøres oppmerksom på at det ikke er sikkert at det blir noe av denne gruppen, da det vanligvis startes opp en depresjonsgruppe på dette tidspunktet, så om du ønsker å sikre deg plass, må du bekrefte deltagelse på gruppen som starter kl. 14.00.

Dersom du ønsker å delta på ADHD-gruppe, men tidspunktet 14.00 ikke er mulig, kan du sende inn en bekreftelse, der du spesifiserer at påmeldingen gjelder for eventuell gruppe som starter 16.30.

Oppdatert 31.05.26


Gruppen er snart halvfull. For å sikre deg plass, må du bekrefte deltagelse. Se lenke nedenfor.

Oppdatert 10.05.26


Det planlegges oppstart av ADHD-gruppe i august 26. 1. gang blir etter planen mandag 17.08.26 kl. 14.00-15.45. Den går over 14 ganger (ukentlig), fri i høstferien (uke 40).

Se her for mer informasjon.

Husk å bekrefte påmelding her, om du ikke allerede har gjort det, for å sikre deg plass. Gruppekode: ADHD august 26. Gruppen antas å bli fulltegnet før sommeren.

Mer informasjon vil komme.

Categories
Forside

God kapasitet depresjons- og angstgrupper høsten 26 – ta kontakt!

Det er god kapasitet for både depresjons- og angstgrupper til høsten 2026.

Dette er intensive, strukturerte korttidsgrupper som hovedsakelig er basert på kognitiv metodikk (kognitiv adferdsterapi, metakognitiv terapi og aksept og verdibasert atferdsterapi (ACT)). Dette er en annen type gruppebehandling enn det de fleste forbinder med slik behandling. Tilbakemeldingene fra disse gruppene er generelt meget gode.

Depresjonsgruppen er en gruppe som favner et bredt spekter av lidelser og mentale plager, blant annet:

  • depressive lidelser av forskjellig art
  • bipolar lidelse
  • belastningslidelser – psykiske plager som følge av (over)belastning(er) i livet, som for eksempel kronisk sykdom og relasjonelle utfordringer
  • unngåelsesadferd og konfliktskyhet
  • rigiditet og tvangspreget adferd
  • generalisert angstlidelse

Angstgruppen er en gruppe som primært er rettet mot fobier (lite egnet for aktiv traumatisk angst/PTSD)

  • sosial fobi
  • agorafobi
  • panikklidelse
  • helseangst
  • spesifikke fobier
  • kan også være nyttig for tvangslidelser

For tiden er det god kapasitet for vurderinger av om dette kan være noe for deg. Om du tenker dette kan være aktuelt, har jeg anledning til en ekonsultasjon for nærmere vurdering. Se her for mer informasjon.

Ta kontakt her om du lurer på noe.

 

 

Categories
Forside

Videokonsultasjon – informasjon om pålogging

For individuelle – og gruppesamtaler brukes Norsk Helsenetts løsning.

Trykk her for å se pålogging via Norsk Helsenett.

Categories
Forside

Oppstart depresjonsgruppe april 26 – husk bekreftelse! – oppdatert 24.04.26

Det blir oppstart mandag 27.04.26 kl. 16.30. 1. etasje i Villa Ly (under kontoret). Vennligst ta av skoene.

Husk skrivesaker.

Velkommen!

24.04.26


Det planlegges oppstart av depresjonsgruppe i april 26, gitt tilstrekkelig antall deltagere. Den vil gå på mandager. Oppstart blir forhåpentligvis mandag 20.04.26, senest 27.04.26.

Gruppen går over 10 ganger fra kl. 16.30. De 8 første gruppedagene går ukentlig, mens de to oppfølgningsgangene blir i august og september (datoer avtales nærmere).

Til deg som har fått tilbud om deltagelse, men som ikke har bekreftet deltagelse ennå: gjør dette her snarest. Gruppekode: DG April 26 (de som allerede har bekreftet deltagelse for mars 26, behøver ikke sende inn noen ny bekreftelse).

Dersom du er interessert i å delta, men ikke er henvist til praksisen, anbefaler jeg at du bestiller en ekonsultasjon uten henvisning, mtp. avklaring om deltagelse er aktuelt for deg. Denne gruppen er nyttig for personer med nåværende eller tidligere depressive plager, belastningsrelaterte plager, utladning/utbrenthet, relasjonelle utfordringer unnvikelsesadferd, konfliktskyhet m.m.

Her er noen tilbakemeldinger fra tidligere deltagere:

“Jeg har gått i terapi i flere omganger og har ikke opplevd særlig effekt før jeg begynte i gruppe hos Dr Rochette. I gruppeterapi blir man utfordret, ansvarliggjort og støttet samtidig, under veldig god veiledning. Jeg er veldig fornøyd med opplegget og forundret over at ikke finnes flere liknende tilbud – ventetiden er svært kort, oppfølgingen er god, i det hele tatt fungerer opplegget mye bedre enn andre tilbud har gjort for meg før.”

“Jeg hadde en positiv opplevelse med Pål Rochette. Han er veldig konkret og direkte i sin tilnærming. Han virker effektiv og bortkaster ikke tiden til verken seg selv eller pasientene, og forventer det samme i retur.
Etter å ha prøvd flere psykologer, endte jeg opp med å delta i en depresjonsgruppe ledet av Pål. Jeg satte pris på at gruppen fokuserte på praktiske kognitive metoder som kunne hjelpe meg å takle de utfordringene jeg stod overfor. Det var et godt utvalg av praktiske verktøy tilgjengelig, og det var rom for å stille spørsmål og diskutere ulike problemstillinger. Samtidig ble det også understreket at det var viktig å jobbe individuelt med disse metodene, noe jeg fant nyttig.
Min oppfatning er at Pål er svært målrettet og prøver å hjelpe så mange pasienter som mulig. Jeg følte meg trygg gjennom hele prosessen, vel vitende om at individuelle samtaler var tilgjengelige dersom det skulle være nødvendig. Selv om jeg ikke benyttet meg av dette tilbudet, var det betryggende å vite at det var tilgjengelig.
Det kan være utfordrende å finne riktig psykolog eller psykiater som kan hjelpe med ens spesifikke utfordringer, men jeg vil sterkt anbefale å utforske tilbudet til Pål Rochette. Hans tilnærming var både profesjonell og hjelpsom, og jeg føler meg trygg på å anbefale ham videre.”

“Jeg gikk til Pål Rochette i førsteomgang for utredning. Utredningsprosessen opplevdes grundig, trygg og effektiv. Etter dette fikk jeg tilbud om ulike behandlingsformer, og ble anbefalt å prøve ut depresjonsgruppe, i tillegg til å starte opp medikamentell oppfølging. Jeg er ikke diagnostisert med depresjon, men ble ble anbefalt at gruppe kan ha god effekt for andre utfordringer likevel.
Jeg var positiv, men så klart noe forbeholden, for å prøve gruppe. Man kan jo fort se for seg den klassiske gruppeterapi man ser på TV – men dette var noe helt annet. Jeg er veldig fornøyd med hvordan gruppen har vært lagt opp. Både leder av gruppen og de andre deltakerne har klart å lage et trygt rom hvor man gjennom egen innsats, teori og samtaler og erfaringer rundt bruken av denne har fått mange gode verktøy og refleksjoner. Det har vært rom for å forme en del av innholdet i gruppen selv, og jeg opplever at alle har fått plass og mulighet til å anvende teorien selv med ulike utfordringer blant deltakerne. Teorien og opplegget fungerer såpass universelt at man kan anvende teknikkene sånn at de passer for seg og sine problemer.
Det har vært et intensivt opplegg, som beror på egen innsats, hvor jeg har fått gode teknikker å kunne benytte i utfordrende situasjoner på generell basis, ikke bare det jeg i utgangspunktet søkte hjelp for.
Parallelt har den medikamentelle behandlingen vært god og trygg oppfølging, og jeg har blitt tett fulgt opp og lyttet til i prosessen.
Jeg opplever Pål Rochette som en kompetent fagperson, med bred erfaring og mye kunnskap – i tillegg til å være løsningsorientert og svært medmenneskelig. Jeg kan på det varmeste anbefale Pål Rochette, og er veldig fornøyd med de ulike behandlingstilbudene jeg har fått.”

 

Alle deltagerne vil bli kalt inn til en kort forsamtale i forkant av gruppen, innkallingen sendes på Helsenorge. Denne planlegges i slutten av januar.

Dersom du lurer på noe, ta kontakt her.

Oppdatert 07.04.26


Oppstart blir over påske, da det fortsatt er for få deltagere.

Oppdatert 18.o3.26


Det er fortsatt ledige plasser. For bekreftelse, se lenke under.

Forsamtale blir avholdt 1 uke før.

Ta kontakt om du lurer på noe.

Oppdatert 06.03.26


Oppstart planlegges så raskt som mulig. Det er usikkert om det er nok deltagere p.t. til oppstart den 16.03.26. I så fall blir det den 23.03.26, alternativt over påske.

Til deg som har fått tilbud om deltagelse, men som ikke har bekreftet deltagelse ennå: gjør dette her snarest. Gruppekode: DG Mar 26.

Oppdatert 02.03.26.


Det planlegges oppstart av depresjonsgruppe i mars 26, gitt tilstrekkelig antall deltagere. Den vil gå på mandager. Oppstart blir forhåpentligvis mandag 16.03.26.

Gruppen går over 10 ganger fra kl. 16.30. De 8 første gruppedagene går ukentlig (1 gang/uke, fri i påskeferien), mens de to oppfølgningsgangene blir i mai og juni (datoer avtales nærmere).

Til deg som har fått tilbud om deltagelse, men som ikke har bekreftet deltagelse ennå: gjør dette her snarest. Gruppekode: DG Mar 26.

Dersom du er interessert i å delta, men ikke er henvist til praksisen, anbefaler jeg at du bestiller en ekonsultasjon uten henvisning, mtp. avklaring om deltagelse er aktuelt for deg. Denne gruppen er nyttig for personer med nåværende eller tidligere depressive plager, belastningsrelaterte plager, utladning/utbrenthet, relasjonelle utfordringer unnvikelsesadferd, konfliktskyhet m.m.

Her er noen tilbakemeldinger fra tidligere deltagere:

“Jeg har gått i terapi i flere omganger og har ikke opplevd særlig effekt før jeg begynte i gruppe hos Dr Rochette. I gruppeterapi blir man utfordret, ansvarliggjort og støttet samtidig, under veldig god veiledning. Jeg er veldig fornøyd med opplegget og forundret over at ikke finnes flere liknende tilbud – ventetiden er svært kort, oppfølgingen er god, i det hele tatt fungerer opplegget mye bedre enn andre tilbud har gjort for meg før.”

“Jeg hadde en positiv opplevelse med Pål Rochette. Han er veldig konkret og direkte i sin tilnærming. Han virker effektiv og bortkaster ikke tiden til verken seg selv eller pasientene, og forventer det samme i retur.
Etter å ha prøvd flere psykologer, endte jeg opp med å delta i en depresjonsgruppe ledet av Pål. Jeg satte pris på at gruppen fokuserte på praktiske kognitive metoder som kunne hjelpe meg å takle de utfordringene jeg stod overfor. Det var et godt utvalg av praktiske verktøy tilgjengelig, og det var rom for å stille spørsmål og diskutere ulike problemstillinger. Samtidig ble det også understreket at det var viktig å jobbe individuelt med disse metodene, noe jeg fant nyttig.
Min oppfatning er at Pål er svært målrettet og prøver å hjelpe så mange pasienter som mulig. Jeg følte meg trygg gjennom hele prosessen, vel vitende om at individuelle samtaler var tilgjengelige dersom det skulle være nødvendig. Selv om jeg ikke benyttet meg av dette tilbudet, var det betryggende å vite at det var tilgjengelig.
Det kan være utfordrende å finne riktig psykolog eller psykiater som kan hjelpe med ens spesifikke utfordringer, men jeg vil sterkt anbefale å utforske tilbudet til Pål Rochette. Hans tilnærming var både profesjonell og hjelpsom, og jeg føler meg trygg på å anbefale ham videre.”

“Jeg gikk til Pål Rochette i førsteomgang for utredning. Utredningsprosessen opplevdes grundig, trygg og effektiv. Etter dette fikk jeg tilbud om ulike behandlingsformer, og ble anbefalt å prøve ut depresjonsgruppe, i tillegg til å starte opp medikamentell oppfølging. Jeg er ikke diagnostisert med depresjon, men ble ble anbefalt at gruppe kan ha god effekt for andre utfordringer likevel.
Jeg var positiv, men så klart noe forbeholden, for å prøve gruppe. Man kan jo fort se for seg den klassiske gruppeterapi man ser på TV – men dette var noe helt annet. Jeg er veldig fornøyd med hvordan gruppen har vært lagt opp. Både leder av gruppen og de andre deltakerne har klart å lage et trygt rom hvor man gjennom egen innsats, teori og samtaler og erfaringer rundt bruken av denne har fått mange gode verktøy og refleksjoner. Det har vært rom for å forme en del av innholdet i gruppen selv, og jeg opplever at alle har fått plass og mulighet til å anvende teorien selv med ulike utfordringer blant deltakerne. Teorien og opplegget fungerer såpass universelt at man kan anvende teknikkene sånn at de passer for seg og sine problemer.
Det har vært et intensivt opplegg, som beror på egen innsats, hvor jeg har fått gode teknikker å kunne benytte i utfordrende situasjoner på generell basis, ikke bare det jeg i utgangspunktet søkte hjelp for.
Parallelt har den medikamentelle behandlingen vært god og trygg oppfølging, og jeg har blitt tett fulgt opp og lyttet til i prosessen.
Jeg opplever Pål Rochette som en kompetent fagperson, med bred erfaring og mye kunnskap – i tillegg til å være løsningsorientert og svært medmenneskelig. Jeg kan på det varmeste anbefale Pål Rochette, og er veldig fornøyd med de ulike behandlingstilbudene jeg har fått.”

 

Alle deltagerne vil bli kalt inn til en kort forsamtale i forkant av gruppen, innkallingen sendes på Helsenorge. Denne planlegges i slutten av januar.

Dersom du lurer på noe, ta kontakt her.

Categories
Forside

Oppstart angstgruppe februar 26 – LEDIGE PLASSER – oppdatert 22.03.26

Det blir oppstart av angstgruppe 24.03.26 kl. 14.00. Det er fortsatt 1-2 ledige plasser.

Velkommen!

22.03.26


Det planlegges oppstart av angstgruppe 24.03.26 kl. 14.00, gitt at det er nok deltagere.

Dette blir avklart i løpet av denne uken.

17.03.26


Det planlegges oppstart av angstgruppe snart (mars 26). Det er p.t. 2-3 ledige plasser.

Se lenke nedenfor for mer informasjon om bekreftelse.

Ta kontakt om du lurer på noe.

06.03.26


Pga. for få bekreftelser foreløpig, blir oppstart utsatt.

Følg med for mer informasjon.

23.06.26


Det planlegges oppstart av en angstgruppe (blandingsgruppe med sosial angst, agorafobi med panikklidelse, helseangst, samt noe andre angstplager) i februar 26. Det blir først en introduksjonsgruppe over 4-5 ganger, deretter angstgruppe over 12+1 gang.

Tidspunktet er på tirsdager kl. 14.00-15.30. Oppstart blir så snart som mulig i februar, muligens allerede 10.02, mer sannsynlig 24.02 (vinterferie 17.02).

Dersom vi har snakket om at du kan delta i denne gruppen, er det fint om du bekrefter deltagelse så snart som mulig her. Gruppekode AG vår 26.

Dersom du ønsker å delta, men vi ikke har avtalt dette, ta kontakt.

Følg med regelmessig for mer informasjon!

Categories
Forside

Informasjon om Helsenorge

Helsenorge fungerer godt. Sjekk gjerne at du har appen, og at varsler er skrudd på.

For å kunne kommunisere via Helsenorge, må du ha meg som Helsekontakt. Se “Vis flere tjenester”, “Helsekontakter”. Jeg vil komme opp under fastlegen din og ev. kommunale tjenester. Står jeg ikke der – ta kontakt her.

  • Når det settes opp en ny time, får du beskjed om det i løpet av få minutter. Du får påminnelse 4 og 2 dager før timen. Du behøver derfor ikke ta kontakt for å finne ut når du har time – sjekk Helsenorge.
  • e-kontakt: for praktiske beskjeder, som timebestilling, endring av timer osv. Også for å be om ny resept (merk at all reseptutskrivning vanligvis skjer på time).
  • e-konsultasjon: for faglige spørsmål, råd, problemstillinger. Du blir da belastet en egenandel, om du ikke har frikort eller annet fritak for egenandel, når du mottar svar.
  • Kontakt på hjemmesiden: for enkle beskjeder, som ikke trenger journalføring: om du er litt forsinket til timen, om du ønsker å delta digitalt osv. Samt for annen type kontakt, f.eks. innsending i forbindelse med gruppebehandling.
  • Reseptfornyingfunksjonen går kun til fastlegen. Du må derfor  sende slike forespørsler via e-kontakt.

Merk deg at all kontakt gjennom Helsenorge, samt svarene som sendes ut, automatisk blir journalført.

Oppdatert 27.10.25/30.01.26


Helsenorge har nå blitt tilgjengelig for avtalespesialister, og jeg har begynt å ta Helsenorge i bruk for kommunikasjon. De tekniske problemene som har vært, ser nå ut til å være løst.

Det skal derfor være mulig å motta og sende meldinger til meg. For å kunne kommunisere, må du ha meg som Helsekontakt. Se “Vis flere tjenester”, “Helsekontakter”. Jeg vil komme opp under fastlegen din og ev. kommunale tjenester.

Ettersom mange fortsatt ikke har meg som Helsekontakt (bare de som har blitt registrert de siste dagene, har det), vil det bli sendt ut melding slik at jeg blir Helsekontakt fortløpende. Det er fortsatt mulig til å ta kontakt via hjemmesiden under Kontakt oss, Andre forespørsler.

Det vil heretter bli sendt ut påminnelse om når du har time via Helsenorge (4 og 2 dager før konsultasjonen). Du trenger derfor ikke ta kontakt om du lurer på når neste time er. Dette gjelder ikke for faste gruppetimer.

For praktiske kontakter, som timebestilling, endring av timer o.l., brukes ekontakt.

For faglige spørsmål, problemstillinger o.l., brukes ekonsultasjon. Du blir da belastet en egenandel, om du ikke har frikort eller annet fritak for egenandel, når du mottar svar.

For korte, enkle beskjeder, bruk Kontakt oss på hjemmesiden (f.eks. om du er litt forsinket til time, om du ønsker å delta digitalt på gruppebehandling, e.l.).

Merk deg at all kontakt gjennom Helsenorge, samt svarene som sendes ut, automatisk blir journalført.

Vær klar over at det kan forekomme enkelte “barnesykdommer” i starten.

Hjemmesiden skal heretter i liten grad brukes for å ta kontakt med meg, og dette tilbudet vil etter all sannsynligvis avvikles etter en testperiode.

Oppdatert 05.09.25


Helsenorge har nå blitt tilgjengelig for avtalespesialister, og praksisen har begynt å ta Helsenorge i bruk for kommunikasjon, bl.a. innkallinger til timer og annen informasjon. Foreløpig sendes ikke timepåminnelser ut.

Pga. tekniske problemer er det ikke mulig for pasienter å svare på eller sende meldinger til praksisen. Disse forsøkes løst i disse dager. Enkelte har derfor mottatt gamle meldinger på nytt. Se bort fra disse.

Mer informasjon kommer etterhvert.

Alle pasienter anbefales å laste ned Helsenorge-appen. Da får du varsel når meldinger sendes ut.

29.08.25